Ce trucuri a mai făcut Guillaume Musso, iluzionistul suspansului?

Le Parisien l-a încoronat „iluzionist al suspansului” și i-a oferit titlul de „cel mai uluitor romancier francez contemporan”. Le Figaro îl consideră nici mai mult, nici mai puțin decât „romancierul preferat al Franței”. Guillaume Musso revine în această primăvară pe listele de lectură ale cititorilor români cu Central Park, un thriller bulversant care aduce împreună două personaje memorabile. „Împreună” poate fi chiar puțin spus, dacă ținem cont de faptul că Alice și Gabriel se trezesc la 8 dimineața, pe o bancă din Central Park, New York, legați cu cătușe unul de altul. Fără îndoială, întâlnirile neașteptate joacă un rol important în romanele lui Musso, dar aceasta este parcă cea mai spectaculoasă.

Central_Park-C1-CT-3D-420x600

Alice este o blondă zveltă de vreo treizeci de ani, căpitan de poliție în Brigada Criminalistică din Paris. Gabriel este un pianist de jazz american. Nu se cunosc și nici nu își amintesc să se fi întâlnit vreodată înainte de dimineața care i-a găsit prinși cu cătușe unul de altul. Mai mult decât atât, cu o noapte înainte, Alice a ieșit să petreacă împreună cu trei colege pe Champs-Elysées, iar Gabriel a cântat cu un saxofonist la Brown Sugar, un club de jazz din Dublin. Iar dacă nu aveau deja suficiente motive să se alarmeze, Alice are cămașa pătată de sânge și din arma ei lipsește un glonț.

Imaginea unei femei și a unui bărbat mergând unul lângă altul legați cu cătușe îi stăruia de ceva vreme în minte scriitorului francez. Ideea îi venise în timpul unei călătorii în Hong Kong. A scris atunci imediat începutul romanului, dar a trecut multă vreme până să își dea seama cum să îi scoată din încurcătură pe Alice și Gabriel. Când lucrează la un nou roman, Musso își propune să plaseze personajele într-o situație aparent fără ieșire și să găsească cea mai ingenioasă cale de a le salva. De data aceasta, și-a dorit să creeze o intrigă complet rațională și a decis să nu activeze niciuna dintre tehnicile fantastice pe care le-a folosit anterior. De pildă, Emma și Matthew, personajele principale ale romanului Mâine, își dăduseră întâlnire la un mic restaurant italienesc din Manhattan.  În aceeaşi zi, la aceeaşi oră, fiecare dintre ei intră pe uşa restaurantului. Sunt conduşi la aceeaşi masă şi totuşi… nu se întâlnesc. Ca să rezolve această situație improbabilă, Musso a apelat atunci la salturi în timp și la alte elemente nerealiste.

În cazul romanului de față, a păstrat în sertar peste un an și jumătate tema necunoscuților care s-au trezit legați unul de altul la distanță de un ocean de locurile în care își petrecuseră fiecare seara anterioară. În cele din urmă, a găsit soluția mult așteptată la problema personajelor sale, fără să fie nevoit să apeleze la trucuri și vrăjitorii. Ideea privind trecutul dramatic al eroinei principale este cea care l-a salvat. Ea a deschis calea pentru aventura prin care trec personajele. Nu numai că adaugă o dimensiune nouă la acțiune, ci ar fi fost suficientă pentru a da naștere unui roman de sine stătător. Datorită alternanței continue dintre umbrele trecutului și himerele prezentului, vă veți confrunta cu de două ori mai mult suspans citind Central Park.

Până atunci, vă provocăm să scrieți o poveste de 8 rânduri 100% originală, pornind de la întâlnirea neobișnuită dintre cei doi necunoscuți, și puteți fi printre primii cititori ai acestui roman. Așteptăm textele voastre în secțiunea de comentarii de mai jos sau în secțiunea de comentarii a postării dedicate concursului pe pagina de Facebook a Editurii ALL. Data limită pentru înscriere: miercuri, 27 aprilie 2016.

concurs creatie guillaume musso central park

 

Scrie un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*

 

Copyright © 2014 Editura All. Toate drepturile rezervate